Novosti, Savjeti

Kako imati zdravo ljeto?

Skakanje u plićaku.

Ljeto, svima nam omiljeno godišnje doba u punom je jeku, godišnji odmori su na pomolu, a raspoloženje vrtoglavo raste. Većinom se planovi odnose na uživanju u moru i suncu, međutim treba obratiti pažnju i na pitanje kako provesti zdravo ljeto!

“Tijelo pamti” već  je dobro poznata uzrečica i trebamo je uvijek imati na umu. Velike vrućine, nezaštićeno izlaganje suncu, nepravilna prehrana, sve su to čimbenici koji vode do stresa u organizmu i mogu imati u konačnici neželjene posljedice. Stoga vam donosimo nekoliko savjeta kako izvući maksimum iz godišnjeg odmora i vratiti se svakodnevnim obvezama ispunjen i u potpunosti odmoran.

Zaštitite se od visokih temperatura!

Toplinska iscrpljenost, toplinski grčevi i sunčanica uobičajene su pojave tijekom ljeta, a u težim slučajevima može doći i do toplinskog udara.

Visoke temperature zraka i prisutnost vlage, posebice kod neaklimatiziranih pojedinaca može rezultirati toplinskim grčevima ili iscrpljenošću. Simptomi su glavobolja, mučnina, blijeda koža, vrtoglavica, osjećaj slabosti i umora, grčevi u mišićima, žeđ, ubrzano disanje i puls. U takvim slučajevima potrebno je skloniti se sa sunca i vrućine, rashlađivanje hladnim ručnicima, unos tekućine i to vode ili izotoničnog napitka bez alkohola i odmaranja u zamračenoj prostoriji. Ako simptomi ne nestanu unutar jednog sata ili postaju gori obavezno se treba javiti liječniku kako se opće stanje ne bi pogoršalo i dovelo do toplinskog udara! Sunčanica je rezultat pregrijavanja tijela i nezaštićenog izlaganja glave i potiljka jakom suncu. Sunčanica se može prepoznati povišenom tjelesnom temperaturom popraćenom osjećajem malaksalosti, vrtoglavicom, glavoboljom i crvenilom u licu. Kasnije dolazi do ubrzanja pulsa, plitkog disanja i zujanja u ušima. Potrebno je hitno sklanjanje sa sunca, hladni oblozi i unos tekućine bez alkohola. U slučaju sunčanice obavezno se javiti svom liječniku.

Fizičke aktivnosti za cijelu obitelj.

Zaštitite se od izlaganja suncu!

Umjereno izlaganje suncu ima pozitivan učinak na organizam. Blagotvorno djeluje na imunološki sustav, potiče stvaranje vitamina D, a time i povećava razinu kalcija, budući da je metabolizam vitamina D usko vezan uz metabolizam kalcija.

Problem nastaje kod prekomjernog izlaganja suncu u ljetnom periodu, bez korištenja zaštitnog faktora. Opekotine su jedna od posljedica neumjerenog izlaganja suncu, koje u najmanju ruku rezultiraju preuranjenim starenjem kože i pojavom bora, hiperpigmentacije i tamnih mrlja. Međutim, u ozbiljnijem slučaju pretjerano i nezaštićeno izlaganje suncu može rezultirati atopijskim dermatititsom i potaknuti psorijazu te dovesti do pojave melanoma ili raka kože. Stoga se ljeti savjetuje izbjegavati jako sunce od 10 do 17 sati i korištenje zaštitnog faktora!

Pazite na prehranu!

Ljeti, zbog visokih temperatura, hrana je podložnija kvarenju! Namirnice poput jaja, plodova mora i mesa – naročito piletine, kao i razni gotovi umaci i kreme, za vrijeme velikih vrućina mogu predstavaljeti opasnost od trovanja hranom. Da biste bili sigurni i izbjegli neželjene komplikacije vašeg toliko priželjkivanog odmora, odustanite od gotove hrane upitnog podrijetla i nedovoljne termičke obrade. U ostalom, priprema hrane s obitelji može biti jako zabavna zar ne?

Nastojte iskoristiti sve blagodati sezonskih namirnica. Povrće i voće koje dozrijeva ljeti, bogato je vodom, vitaminima, mineralima i antioksidansima, što je od velikog značaja za organizam budući da se mnoštvo elektrolita svakodnevno gubi znojenjem. Narančaste boje povrća i voća obiluju karotenoidima, koji su odgovorni za preplanuli ten. Ne zaboravite na lagane juhe, koje će zasigurno pridonijeti hidrataciji organizma. Meso, riba i mliječni proizvodi kvalitetan su izvor proteina, dok cjelovite žitarice omogućavaju dovoljno energije za maskimalno uživanje u vašem odmoru! Voda je najzdravije piće na svijetu – imajte to na umu!

Zdrava prehrana za ljeto.

Bez stresa!

Neka vam ovaj godišnji odmor prođe opušteno, bez velikih planiranja i nervoze. Sve ćete stići ukoliko se stignete opustiti! Dobra knjiga, dobro društvo i kupanje dobitna su kombinacija za punjenje baterija! Uživajte!

Related Posts

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *