Novosti, Savjeti

Neka božićno vrijeme bude vrijeme zdravlja

Kolači, kuhano vino, pokloni i vrijeme provedeno s voljenima sve su stvari koje se vežu uz božićno vrijeme. U iščekivanju Božića i blagdanskog duha, ljudi često zanemare činjenicu kako im predblagdansko vrijeme može biti izrazito stresno za fizičko i mentalno zdravlje. Između posla, prijatelja, obitelji i svakodnevnih obaveza od iznimne je važnosti pronaći vremena za sebe i očuvanje vlastitog zdravlja.

Rezultati raznih istraživanja pokazuju da su u vrijeme blagdana ljudi skloni dobivanju kilograma. Iako to nije nimalo iznenađujuće, činjenica da se taj dobitak kilograma ne utroši za vrijeme proljetnih i ljetnih mjeseci već se svake godine nadodaje dobitak od 0,48 kg. To je zabrinjavajuća činjenica jer doprinosi povećanju tjelesne težine u starijoj dobi. Naravno, loša prehrana nije jedina stvar na koju bismo trebali pripaziti tokom blagdanske sezone (1).

Manjak tjelesne aktivnosti zbog nepovoljnog vremena i želje za udobnošću kreveta i topline doma također ima veliku ulogu. Opuštajuća šetnja parkom, sat pilatesa ili čak plesanje sa voljenom osobom na božićne pjesme primjeri su malih aktivnosti koje će dobro utjecati na fizičko i mentalno zdravlje čovjeka.

Hidratacija

Stručnjaci preporučuju kontinuirano pijenje vode kroz dan kako biste ostali hidratizirani, te pripomogli kretanju hranjivih tvari kroz vaše tijelo i izbacivanju toksina. Osim vode, zimi je tekućinu poželjno nadoknaditi pojačanim unosom toplih imuno napitaka, kao što su biljni i zeleni čajevi te čestim konzumiranjem tople juhe (2).

Unos dobrih bakterija

Stručnjaci sve više preporučuju korištenje dobrih bakterija, bili oni u obliku kapsula ili hrane bogatom dobrim bakterijama. Unos dobrih bakterija može ublažiti želučanu kiselinu, čime se povećavaju šanse da dobre bakterije prežive i imaju djelotvorniji utjecaj na probavni sustav (3).

Osobna higijena

Za vrijeme korone svi smo naučili koliko je osobna higijena i briga za nju važan faktor za očuvanje zdravlja obzirom na njen utjecaj na zdravlje i otpornost ljudskog organizma. Slijedom navedenoga bi oralna higijena, pravilno pranje ruku i dezinfekcija trebali biti dio ljudske rutine na svakodnevnoj bazi (3).

Mentalno zdravlje

Osim fizičkog zdravlja jednako važnu ulogu ima osobna briga svakog čovjeka za njegovo mentalno zdravlje obzirom na činjenicu da fizičko i mentalno zdravlje uvelike utječu jedno na drugo. Stres je u blagdansko doba neizbježan, ali spoznaja toga što nam donosi stres te kako se nositi s njim ključno je za održavanje dobrog mentalnog zdravlja. Sve obaveze koje ljudi imaju i često zbog svakodnevnog ubrzanog načina života često zaborave odraditi, bilo bi najbolje staviti na komad papira, zapisati u svoj planer ili voditi digitalni planer na mobitelu kako bi si olakšali kontrolu nad svakodnevnom mogućom zbrkom.

Ukoliko osjetite da vam se puno toga nakupilo važno je znati da je sasvim u redu uzeti vrijeme za sebe, napraviti vruću kupku, zavaliti se pod deku uz dobar film ili činiti bilo što drugo što vama pomaže da vratite energiju i „napunite baterije“. Odnos prema sebi i odnos prema drugima utječe na naše mentalno zdravlje. Malo ljubaznosti u današnje vrijeme može učiniti čuda. Biti ljubazan donosi nagradu i onome koji daje ljubaznost i primatelju. Mnoga istraživanja pokazala su kako altruizam može dovesti do većeg samopouzdanja, dok jedna studija zaključuje kako ljubaznost i činjenje ljubaznih djela povećava zadovoljstvo životom (1).

Postići zdravu blagdansku sezonu mnogo je lakše nego što se čini. Kako biste što zdravije proveli ovu blagdansku sezonu i dočekali Novu godinu pobrinite se za svoje mentalno i fizičko zdravlje. Nema potrebe izbjegavati božićne kolače i provođenje vremena s prijateljima uz dobro vino, dapače oni će uljepšati ove blagdane i uz njih ćete oživjeti istinskih božićni duh.

Related Posts

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *