Novosti, Savjeti

Puls u mirovanju i zdravlje

Izuzetno spor puls odlika je vrhunskih sportaša. Prebrzi puls ukazuje na visok tlak ili kardiovaskularne probleme. Što je onda idealan puls i kako ga mjerimo?

Što nazivamo i kako osjećamo puls?

  • Puls je mjera otkucaja srca.
  • Stezanje arterija prilikom pumpanja srca osjećamo kao puls.
  • Puls je najlakše naći na vratu ili zapešću zato što se na tim mjestima arterije približavaju površini kože pa je puls posebno lako naći upravo na tim mjestima

Kako se osjeća puls?

  1. Okrenite jednu ruku tako da je dlan okrenut prema gore,
  2. Drugom rukom postavite dva vrha prsta na zapešće s unutarnje strane
  3. Na tom mjestu ako je pravilno izvedeno osjeća se pulsiranje srca.

Puls se također može pronaći na vratu pomoću dva prsta na sličan način. Lagano pritisnite u utor s jedne ili obje strane dušnika. Ovo je puls koji prolazi jednom od karotidnih arterija (arterije koje vode krv od srca do glave).

Kako se mjeri puls?

Nakon što osjetite puls vrlo jednostavno ga možete izmjeriti. Pomoću sata pratimo broj otkucaja srca kroz  jednu minutu. Broj impulsa tijekom jedne minute standardno je mjerenje otkucaja srca. To se također može izračunati udvostručenjem broja osjetljivih impulsa tijekom 30 sekundi.

Vrijednost pulsa u mirovanju treba biti između 60 i 80 otkucaja u minuti.

Srce bi trebalo postojano kucati s redovitim razmakom između svake kontrakcije pa bi i puls trebao biti stabilan.

Općenito je pravilo da će odrasli imati otkucaje srca u mirovanju od 60 do 80 otkucaja u minuti. Ljudi s boljom tjelesnom kondicijom imat će sporije otkucaje srca.  Sportaši, na primjer, mogu imati broj otkucaja srca u mirovanju od samo 40 do 60 otkucaja u minuti.

Međutim, normalno je da se broj otkucaja srca mijenja kao odgovor na kretanje, aktivnost, tjelovježbu, tjeskobu , uzbuđenje i strah.

Isto tako dokazano je da  visoki broj otkucaja srca u mirovanju povezan s nižom razinom tjelesne sposobnosti, višim krvnim tlakom i težinom te višom razinom masnoća u krvi.

Ako mislite da vam srce kuca izvan ritma ili ima nezdravu brzinu manju od 40 otkucaja u minuti ili više od 80 otkucaja u minuti kroz duže vremensko razdoblje, razgovarajte o tome s liječnikom.

Ukoliko želite provjeriti brzinu pulsa, Ljepota zdravlja – centar zdravih rješenja preporučuje vam https://www.ljepota-zdravlja.hr/katalog-proizvoda/microlife-pulsni-oximetar-oxy300/  koji uz puls mjeri postotak kisika u hemoglobinu ili zasićenje kisikom.

Više o pulsnoj oksimetriji doznajte ovdje:

Related Posts

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *